Gruppträning

Samtliga pass bygger på funktionella övningar

Träna rätt med oss, vi har pass för alla!

Vi skapar träning som bygger upp dig långsiktigt. Allra bäst resultat får du med varierad träning. Nedan presenteras passen från låg intensitet till hög intensitet.

Passbeskrivningar

strandhalsan-ikon

Cirkel Intro: Den mest grundläggande formen av funktionell cirkelträning med de enklaste övningarna. För dig som vill mjukstarta och är i behov av att lära dig grunderna. Lägre tempo, inga liggande övningar.
Cirkel Bas: Effektiv och varierad träning för dig med besvär från knä eller höft. Lite lättare cirkelträning där vi tränar styrka, rörlighet, koordination och balans.
Kroppskännedom: Vi lär dig verktyg att balansera upp en stressig vardag. Övningar i lugn miljö där fokus ligger på helhet och andning. Vi tränar sittande, liggande och stående där du får med dig tekniker för fortsatt träning hemma.
MattCore Bas: Bålstabiliserande träning med egen kroppsvikt och gummiband i små grupper. För dig som precis börjat träna eller haft långvariga besvär från ländrygg eller bäckenbotten.
Pilates Bas: Grundläggande stabiliseringsträning på pilatesmaskiner och matta. Du jobbar i lugnt tempo med basövningar. Fokus på hållning, kroppskännedom och andning.
Pilates: Stabiliseringsträning på pilatesmaskiner och matta. Fokus på hållning, kroppskännedom och andning. Balanserar upp muskulaturen så att spända muskler slappnar av och svaga muskler stärks.
Pilates MammaBebis: Stabiliseringsträning på pilatesmaskiner och matta. Fokus på den djupa bukmuskulaturen och andning, med specifika övningar för att stärka bäckenbotten och bygga upp dig från grunden. Ta gärna med din bebis upp till krypåldern.

BollCore: Ett funktionellt träningspass med stor pilatesboll. Man tränar enkel men effektiv funktionell styrketräning för bålstabilitet (core) och stärker upp den vardagliga styrkan.

strandhalsan-2ikon

Cirkel: Cirkelträning med funktionella och varierande konditions- och styrkemoment. Svettigt med möjlighet att anpassa intensitet efter egen förmåga.
X-fit Bas: Ständigt varierande och funktionella rörelser utförda under hög intensitet, där du förbättrar din styrka, kondition, snabbhet, balans och rörlighet. Högeffektiv träning, du anpassar nivån.
Danzy: Vi dansar till härlig musik och varierar lite olika dansstilar. Låt dig fyllas av den rörelseglädje & energi som danser ger!
KillerBall: Ett pass för dig som gillar fart, fläkt och gemenskap. Vi använder medicinbollar och kroppen som redskap.
MattPilates: Pilatesövningar på matta med syfte att stärka kroppen inifrån och ut. Bålstabilitet, balans och hållning är i fokus samtidigt som du tränar din koncentration och närvaro i stunden.
PowerYoga: En fysisk, dynamisk yogaform där du ökar din kroppskontroll och koncentrationsförmåga. Rörelser och kroppspositioner länkas samman genom andning, vi avslutar med djupavslappning.
SomaMove: Atletisk och samtidigt mjuk träning. Du arbetar med kroppen som motstånd och underlaget som redskap. Passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där du anpassar intensitet efter din förmåga.
Spinning: Utmana din kondition med konditionsträning på cykel i grupp. Låna eller skaffa ditt eget iQniter-pulsband för att träna med rätt intensitet och få feedback på ditt träningspass skickad till din mail efter avslutat pass. Finns både som distans- och intervallpass.

strandhalsan-3ikon

Box: En rejäl pulshöjare med tema box, bål och rörelseglädje genom till stor del parövningar.
X-fit Outdoors: Ett utomhuspass där vi mixar styrka, kondition och uthållighet med en stor portion lekfullhet. Bär oömma kläder – du kan bli smutsig, du kommer svettas och framförallt ha roligt!
PilatesCardio: Ett svettigt pass som berör alla kroppens muskler. Här blandar vi pulshöjande övningar med lite tuffare pilatesövningar. Inre styrka och kondition i ett!

Skulle det inträffa att det 1 h före passets start är färre än 3 personer bokade ställs passet in och vi aviserar via sms.